Wirtualny Agent Biura Obsługi Interesantów jest interaktywnym narzędziem, służącym do przekazywania podstawowych informacji o statusie sprawy prowadzonej w Sądzie. Agent jest dostępny na infolini sądu całą dobę w ciągu całego tygodnia – także w dni wolne od pracy. Jest w stanie przekazać informacje takie jak:
-
czy sprawa jest dalej w toku
-
data zakończenia sprawy
-
o wydaniu orzeczenia
-
o wpłyniętej apelacji
Poszczególne kroki potrzebne do obsługi Agenta są opatrzone instrukcją głosową w ramach infolinii. Dla wygody oraz szczegółego omówienia działania tego narzędzia przedstawiamy poniższą instrukcję.
Aby uzyskać informacje w ramach Wirtualnego Agenta, należy wprowadzić sygnaturę sprawy wg poniższego schematu:
PRZYKŁAD: Sygnatura sprawy V GCo 2483/2018
opcja „5” na klawiaturze telefonu - V Wydział V Gospodarczy
opcja „4” na klawiaturze telefonu - repertorium pozycja nr 4 (GCo) V Wydziału Gospodarczego
opcja „2” na klawiaturze telefonu - pierwsza cyfra numeru sprawy
opcja „4” na klawiaturze telefonu - druga cyfra numeru sprawy
opcja „8” na klawiaturze telefonu - trzecia cyfra numeru sprawy
opcja „3” na klawiaturze telefonu - czwarta cyfra numeru sprawy
opcja „#” na klawiaturze telefonu - zatwierdzenie
opcja „2” na klawiaturze telefonu - pierwsza cyfra roku sprawy
opcja „0” na klawiaturze telefonu - druga cyfra roku sprawy
opcja „1” na klawiaturze telefonu - trzecia cyfra roku sprawy
opcja „8” na klawiaturze telefonu - czwarta cyfra roku sprawy
opcja „#” na klawiaturze telefonu - zatwierdzenie
Krok 1. Numer wydziału
W pierwszej kolejności należy podać numer wydziału oznaczony numerem w notacji rzymskiej oraz wpisać go w notacji arabskiej na podstawie poniższego układu:
WYDZIAŁY:
1 Wydział I Cywilny
2 Wydział II Karny
3 Wydział III Rodzinny i Nieletnich
4 Wydział IV Pracy i Ubezpieczeń Społecznych
5 Wydział V Gospodarczy
6 Wydział VI Karny Wykonawczy
Krok 2. Numer repertorium
Następnie należy wprowadzić numer repertorium na podstawie informacji głosowej odsłuchanej w trakcie połączenia lub na podstawie poniższych układów. Należy zaznaczyć, że numeracja oraz zestaw repertoriów dla każdego wydziału może się różnić ze względu na ich specyfikę oraz organizację:
Wydział I Cywilny:
1 Repertorium C
2 Repertorium Cps
3 Repertorium Co
4 Repertorium N
4 Repertorium Ns
6 Repertorium Nc
Wydział II Karny:
1 Repertorium K
2 Repertorium Kp
3 Repertorium Ko
4 Repertorium W
Wydział III Rodzinny i Nieletnich:
1 Repertorium RC
2 Repertorium RNs
3 Repertorium Nsm
4 Repertorium RCo
5 Repertorium RCps
6 Repertorium Nmo
7 Repertorium Nkd
8 Repertorium Opm
9 Repertorium Nw
10 Repertorium Op
11 Repertorium Alk
Wydział IV Pracy i Ubezpieczeń Społecznych:
1 Repertorium P
2 Repertorium Po
3 Repertorium Np
4 Repertorium U
5 Repertorium Uo
Wydział V Gospodarczy:
1 Repertorium GC
2 Repertorium GNc
3 Repertorium GNs
4 Repertorium GCo
5 Repertorium GCps
Krok 3. Numer sprawy
Kolejnym krokiem jest wpisanie numeru sprawy, znajdującego się po literowym oznaczeniu repertorium oraz przed znakiem ukośnika „/”. Numer sprawy może zawierać dowolną ilość cyfr, przez co proces wpisywania tego numeru należy zatwierdzić za pomocą klawisza krzyżyka „#” na klawiaturze telefonu.
Krok 4. Rok sprawy
Ostatnim krokiem potrzebnym do uzyskania statusu jest wprowadzenie roku sprawy znajdujący się w sygnaturze po znaku ukośnika „/”. W ramach Wirtualnego Agenta należy wpisać pełną, czterocyfrową reprezentację roku po czym zatwierdzić ją znakiem krzyżyka „#” na klawiaturze telefonu.
Odsłuchanie statusu sprawy
Po poprawnym wpisaniu wszystkich danych Agent odtworzy stosowny komunikat dotyczący statusu sprawy. Po zakończeniu działania Agenta jest możliwość ponownego odsłuchania statusu (opcja „1” na klawiaturze telefonu), wpisania nowej sygnatury (opcja „2” na klawiaturze telefonu) lub powrót do głównego menu infolinii (opcja „3” na klawiaturze telefonu).
opcja „1” na klawiaturze telefonu - informacje o stanie sprawy
opcja „2” na klawiaturze telefonu - informacje o sprawach wieczystoksięgowych
opcja „3” na klawiaturze telefonu - połączenie z Biurem Obsługi Interesanta