Dostęp do informacji publicznej
Zasady udostępniania informacji publicznej
Informacje udostępniane na wniosek
Zgodnie z art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 roku o dostępie do informacji publicznej (tekst jedn.Dz.U. z 2022r. poz. 902) informacja publiczna, która nie została udostępniona w Biuletynie Informacji Publicznej, jest udostępniana na wniosek. Prawo dostępu do informacji publicznej przysługuje każdemu.
Wniosku o udostępnienie informacji publicznej nie trzeba uzasadniać. Prawo dostępu do informacji publicznej jest jednak ograniczone w zakresie i na zasadach określonych w przepisach o ochronie informacji niejawnych oraz o ochronie innych tajemnic ustawowo chronionych. Dostęp do informacji publicznej podlega również ograniczeniu ze względu na ochronę danych osobowych osoby fizycznej, ochronę tajemnicy służbowej oraz tajemnicę przedsiębiorstwa.
Podmiot zobowiązany do udostępnienia informacji publicznej może zgodnie z art. 15 ustawy o dostępie do informacji publicznej pobrać od wnioskodawcy opłatę w wysokości odpowiadającej dodatkowym kosztom związanym ze wskazanym we wniosku sposobem udostępnienia informacji lub koniecznością przekształcenia informacji w formę wskazaną we wniosku.
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej można przesłać:
- pocztą na adres: Sąd Rejonowy w Siedlcach, ul. Kazimierzowska31A, 08-110 Siedlce
- pocztą elektroniczną na adres: srsiedlce@siedlce.sr.gov.pl lub administracja@siedlce.sr.gov.pl
- przez portal ePUAP, bądź złożyć osobiście w Biurze Obsługi Interesanta sądu.
Wniosek należy kierować do Prezesa Sądu Rejonowego w Siedlcach.